Szakmai konferenciát tartottak az egészségügyi kommunikáció kihívásairól
Miért hisszük el könnyen, amit az ismerősünk megoszt a közösségi médiában? Hogyan tud a szakma iránymutatást adni az ellenőrizetlenül terjedő tévhitek világában? Ezek a kérdések álltak a Central Médiacsoport IV. Gyógyszer-kommunikációs konferenciájának fókuszában.

A patikai, gyógyszergyártói és kutatói szegmenst képviselő szakemberek egészségügyi, marketing és kommunikációs szempontok alapján vizsgálták az online kommunikáció térhódításával járó felelősség jelenségét és keresték a tartalomfogyasztó páciensek és az orvostársadalom közti bizalmi kapcsolat újrateremtésének lehetőségét a szeptember 13-án, a Centrál Médiacsoport székházában tartott szakmai eseményen.

A rendezvény első előadója, Dr. Horváth Tamás, a Bajcsy-Zsilinszky Kórház Fül-Orr-Gégészeti Osztály főorvosa a Hiteles Egészség-Kommunikációért Egyesület orvosi rendelőkben végzett kutatására hivatkozva megosztotta, hogy a páciensek 98,6% -a keresett már egészséggel kapcsolatos információt az interneten, 19,2 %-a pedig először a világhálóhoz fordul útmutatásért. Meglátása szerint az online tartalmak hitelességének növelése érdekében az érintett médiumoknak garantálniuk kellene szakemberek bevonását és elengedhetetlen, hogy maguk a gyógyszergyártók is publikáljanak. Prof. Dr. Aczél Petra, a Budapesti Corvinus Egyetem Magatartástudományi és Kommunikációelméleti Intézet igazgatója szerint a felhasználók ma már nem fordítanak időt a hiteles információ keresésére. A szakmának a termék-központú kommunikáció helyett az emberi hitelességre kell törekednie. Fontos, hogy az üzenetnek arca legyen, hogy puszta információ helyett a kapcsolat megteremtésére, az interakcióra helyezzük a hangsúlyt.

Kiss Katalin és Abonyi Zsolt, az Inspira Healthcare Research kutatási szakértői piackutató szempontból vizsgálták az ún. „fake news” jelenségét. Reprezentatív kutatásuk tanulsága, hogy a válaszolók információs csatornákkal szembeni bizalma nagyon alacsony, és jelentősen csökkent az online tartalmak és orvosok, gyógyszerészek közti bizalmi szakadék is. Dr. Panker Ádám, az OGYÉI gyógyszerész és közigazgatási tanácsadó szakértője a gyógyszerügyi hatóság eszköztárát mutatta be, amelynek segítségével a hiteles kommunikáció megteremtéséért küzd. Hirdetői szempontból vizsgálta az egészségügyi szereplők médiavásárlási választásainak felelősségét és hatékonyságát Horváth Dóra, a Phytotec Hungária marketing specialistája. Előadásában rámutatott, hogy a kampánytervezés során a hirdető nem csak saját hirdetésének tartalmával, de a médiummal és a hirdetés környezetével is automatikusan felelősséget vállal azok hitelességéért.

Dr. Krivácsy Péter, az 1. számú Bókay Gyermekklinika Sürgősségi Osztályának főorvosa a gyerekgyógyász szemszögéből számolt be a bizonytalanabb, magas elvárásoknak megfelelni kényszerülő szülők orvostársadalom iránt csökkenő bizalmának jelenségéről. Véleménye szerint a társadalom edukálásához és az orvos-beteg kapcsolat helyrehozásához szükség lenne médiajelenlétet vállaló, közérthetően kommunikáló healthcare influencerekre. A Central Médiacsoport egészség-portfóliójának esettanulmányain keresztül mutatott példákat a sikeres hirdetői és szponzori kampányokra Dévay Gabriella magazinértékesítési csoportvezető és Door-Szabó Nóra digitális értékesítési csoportvezető. A szakemberek a médiavállalat aktuális kampányai közül kiemelték az Egészséghősök pályázatot, amelynek közönségszavazásos szakaszához még várják szponzorok csatlakozását, illetve a 2019-ben folytatódó Életmódváltók és Nagy Egészségteszt kampányokat. Újdonság lesz az Életmódváltók gyerekkiadása és Az év edzője pályázat is.

Forrás: Red Lemon Media
Kelt: 2018-09-20