Az MMS nevű, valójában a hipóval azonos összetételű csodaszert propagáló legnépszerűbb 20 videót összesen több mint hárommillióan látták – derült ki a Business Insider oknyomozásából, amelynek eredményeit a BBC foglalta össze. A videók többek között azt állították, hogy a szer a malária, egyes ráktípusok és az autizmus kezelésére is alkalmas. Ráadásul, mivel a videók egy része fizetett hirdetésként futott a videómegosztó-csatornán, ezért rendszeresen bukkantak fel a keresési találatok között olyan felhasználóknál, akik a maláriával vagy az autizmussal kapcsolatos tájékoztatást kerestek.
A YouTube a bejelentések hatására eltávolította a videók többségét, ugyanakkor jelezték: nem keresik proaktívan az ilyen tartalmakat, ugyanakkor a bejelentések után megváltoztatták az algoritmusukat, hogy az MMS-t propagáló videók ne tűnjenek fel a keresési találatok között. Sokan a platformot teszik felelőssé azért, mert nem biztosítja megfelelően saját szabályzatainak betartását, amelyek egyébként tiltják a „súlyos betegségek kezelésére szolgáló hamis csodaszerek népszerűsítését”.
Az MMS nevű áltudományos csodaszer használata eddig tucatnyi sérülést, és két halálesetet is okozott az Egyesült Államokban – teszi hozzá a cikk.