A díjazott termékeket a fogyasztók döntését elemző GfK Hungária reprezentatív, 2000 fős kutatása alapján választották ki. Az innovatív termékeket egy szakmai zsűri pontozta, majd a fogyasztók értékelték kategóriánként. A Product of the Year, vagyis az Év terméke díj világszerte ismert innovációs termékdíjazási rendszer.
A huszonegy kiosztott díjból tizenkettőt élelmiszerláncok vittek el, az ALDI a Lidl és a SPAR elsősorban vegán, vegetáriánus, bio, vagy mentes termékeikkel nyertek elismerést. Idén se alkohol, se hústermék nem található a díjazottak között, a trend pedig azt mutatja, hogy a magyarok számára egyre fontosabb az egészséges étkezés – írták.
A tápszer kategóriában a Milupa Lactofidus tápszerei, az emésztést elősegítő gyógyszerek között pedig a Dipankrin Optimum lett a nyertes.
A díj elnyerése a felmérések alapján jelentős üzleti előnnyel járhat: a GfK elemzése szerint azok az fmcg (fast moving consumer goods- gyorsan forgó fogyasztási cikkek) szektorban tevékenykedő nyertesek, amelyek az elmúlt években tudatosan gondozták a márkájukat, forgalomnövekedést értek el a díj megszerzését követő évben. A GfK adatai alapján átlagosan 40 százalék körüli volt a forgalomnövekedés ebben a szegmensben az elmúlt években.